Την προηγούμενη εβδομάδα ξεκινήσαμε με την πρώτη μας ΦΩΤΟβόλτα στην περιοχή των Άνω Πετραλώνων. Δυστυχώς, είχα παραλείψει να το συζητήσω στην συνάντησή μας, οπότε μαζευτήκαμε λίγοι, όσοι το είδαν μέσω internet. Ξεκινάμε λοιπόν κι επίσημα τις βολτούλες μας από αύριο! Αυτή τη φορά θα περιπλανηθούμε στους χώρους που θα εξελίσσεται το ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΡΩΜΑΤΩΝ. Για περισσότερες πληροφορίες για το φεστιβάλ, δείτε εδώ: https://www.facebook.com/events/738503222831870/ Η δεύτερη συνάντησή μας λοιπόν, θα είναι: ΚΥΡΙΑΚΗ, 20 Οκτωβρίου, στις 17.30 για το δεύτερο τμήμα, στην έξοδο του μετρό Κεραμεικού προς Τεχνόπολη, στο παρκάκι. (Προσοχή, μην μπερδευτείτε με την ανάρτηση στο άλλο τμήμα!!! Έχουμε ραντεβού με τους "αρχάριους" στις 15.00, ενώ με τους "προχωρημένους" στις 17.30!) Τις μηχανές σας αγκαλιά λοιπόν και πάμε! Θα τα πούμε από κοντά! *Οι ΦΩΤΟβόλτες ΔΕΝ θα γίνονται κάθε Κυριακή, γιατί εγώ προσωπικά δεν έχω χρόνο κάθε εβδομάδα. Αν θέλετε όμως να γίνονται συχνότερα, θα ήταν ωραίο να συνεχιστεί κάτι τέτοιο μεταξύ σας, χωρίς να είμαι εγώ μαζί! Σκεφτείτε το!
0 Comments
Αυτό είναι το βιντεάκι που είδαμε στην αίθουσα, δημιουργία του Nacho Guzman, που δείχνει τις μεταμορφώσεις που επιτυγχάνονται στο πορτραίτο με μόνη αλλαγή τον φωτισμό!
Μία ανακοίνωση για το... μεγάλο τμήμα μας: Ξέχασα χθες να πω ότι είμαι διαθέσιμη αν θέλετε κι εσείς να κάνουμε την πρώτη ΦΩΤΟΒΟΛΤΑ μας αυτή την Κυριακή, στις 12.00 το μεσημέρι. Προτείνω λοιπόν να δώσουμε ραντεβού έξω ακριβώς από το χώρο των μαθημάτων μας! Στους παλαιότερους οι βόλτες μας είναι γνωστές, κάναμε αρκετές πέρσυ και είδαμε πολλές όμορφες γωνιές της πόλης μας! Για τους καινούριους φίλους μας, ενημερώνω ότι συναντιόμαστε κάθε φορά στο προκαθορισμένο σημείο (αυτή τη φορά έξω από τη Θρυαλλίδα) και ξεκινάμε να περπατήσουμε σε κάποια κοντινή όμορφη περιοχή. Βγάζουμε φωτογραφίες στην πορεία, ρωτάμε τη... "δασκάλα" (τρομάρα μου!) για όποιες απορίες τεχνικές μπορεί να έχουμε και κάνουμε όμορφη παρέα! Συνήθως καταλήγουμε για καφεδάκι κάπου τριγύρω, χωρίς βέβαια αυτό να είναι υποχρεωτικό. Θα χαρώ να μαζευτούμε πάλι! (Δεν απευθύνομαι ακόμη στους αρχάριους, γιατί χρειάζεται να εξοικειωθούμε ακόμη με τα βασικά στοιχεία της μηχανής, ώστε να προχωρήσουμε σε φωτοβόλτα. Αλλά μην ανησυχείτε, προσεχώς θα το κανονίσουμε!) * Η φωτογραφία είναι από μία νυχτερινή ΦΩΤΟβόλτα μας στην περιοχή του Ψυρρή! Ταχύτητα στη φωτογραφία λέγεται ο χρόνος που το κλείστρο της μηχανής παραμένει ανοιχτό, αφήνοντας το φως να περάσει προς τη φωτοευαίσθητη επιφάνεια (φιλμ / ψηφ. επεξεργαστή). Το κλείστρο μένει ανοιχτό λιγότερη ώρα <---------------------------------> Το κλείστρο μένει ανοιχτό περισσότερη ώρα Λιγότερο φως περνάει στον αισθητήρα <--------------------------------------> Περισσότερο φως περνάει στον αισθητήρα "Πάγωμα" κίνησης <------------------------------------------------------------------------------------------------------> Καταγραφή κίνησης Υψηλή ταχύτητα (πχ. 1/4000) Μεσαία ταχύτητα (πχ. 1/60) Χαμηλή ταχύτητα (πχ. 1 sec) Χαμηλό ISO <--------------------------------------------------------------------------------------------------------> Υψηλό ISO Μικρότερη ευαισθησία στο φως <-------------------------------------------> Μεγαλύτερη ευαισθησία στο φως Λιγότερος "θόρυβος" / κόκκος <-------------------------------------------> Περισσότερος "θόρυβος" / κόκκος Το νούμερο ISO δηλώνει την ευαισθησία του μέσου καταγραφής (φιλμ / ψηφ. αισθητήρας) στο φως.
Είναι η τρίτη παράμετρος (μετά το διάφραγμα και την ταχύτητα) που επηρεάζει την έκθεση. Όσο μεγαλύτερη η τιμή του, τόσο πιο εύκολα καταγράφεται το φως, δηλαδή μπορούμε να φωτογραφίσουμε σε συνθήκες χαμηλότερου φωτισμού. Για να καταγράψει όμως περισσότερο φως, έχουμε απώλειες στην ποιότητα, με αποτέλεσμα τον “θόρυβο” στην ψηφιακή εικόνα ή τον κόκκο στην αναλογική. Βάθος πεδίου ονομάζεται η απόσταση ανάμεσα στο πιο κοντινό και στο πιο μακρινό σημείο του θέματος που φαίνονται ικανοποιητικά ευκρινή στο ίδιο επίπεδο εικόνας. * * Ορισμός από "Το Βιβλίο του Φωτογράφου", John Hedgecoe, εκδ. Μωρεσόπουλος.
Το διάφραγμα στη φωτογραφία είναι το άνοιγμα του φακού μέσω του οποίου περνάει το φως για να καταλήξει στον αισθητήρα της μηχανής. Το άνοιγμα του διαφράγματος διαμορφώνεται από μια προσαρμόζομενη ίριδα φτιαγμένη από λεπτές μεταλλικές λεπίδες. Το μέγεθος της διαμέτρου ορίζεται απο τον αριθμό f. Όσο πιο ανοιχτό είναι το διάφραγμα τόσο πιο μικρός είναι ο αριθμός f και όσο πιο κλειστό είναι το διάφραγμα τόσο πιο μεγάλος ο αριθμός f. Η αλληλουχία των μεγεθών του διαφράγματος f είναι η εξής: 1 1.4 2 2.8 4 5.6 8 11 16 22 32 Ανοιχτό διάφραγμα <--------------------------------------------------------------------------------------------------------> Κλειστό διάφραγμα Περισσότερο φως στον αισθητήρα <-------------------------------------------------------------------> Λιγότερο φως στον αισθητήρα Μικρό βάθος πεδίου <-----------------------------------------------------------------------------------------------------> Μεγάλο βάθος πεδίου |